Vältä nämä 3 kohtalokasta virhettä niin onnistut elämäntapamuutoksessa

Jan 01, 2022

Oletko tehnyt vuoden vaihtuessa itsellesi lupauksen aloittaa liikkumaan aktiivisemmin?
Tämä on mahtavaa, hieno päätös!

Et ole myöskään yksin, sillä tuhannet ihmiset tekevät joulun pyhien jälkeen saman päätöksen.

Kuitenkin joka vuosi suurimman osan uusi alku lässähtää pannukakuksi alkuviikkojen innostuksen jälkeen.

Jos sinä haluat onnistua tänä vuonna elämäntapamuutoksessa niin vältä nämä virheet:

1.Haluat laittaa kaiken kerralla kuntoon

Kuminauhatreenit, kotijumpat, juoksuharrastus, tehostartit ja askelmittariin vähintään 10k askelta/päivä...

Näin saavutat tavoitteesi. Vai saavutatko sittenkään?

Ensiksi tulee tuloksia ja tuntuu hyvältä, mutta sitten seinä tulee vastaan.


Paikat kipeytyvät.


Motivaatio katoaa.


Väsyttää ja turhauttaa..

Älä aloita kaikkea samaan...

Jatka lukemista

Tässä 3 parasta vinkkiäni selän ja niskan jumeihin.

Dec 27, 2021
Ota nämä käyttöön niin takaan, että saat parempia tuloksia! 
 
1 . Aloita rintalihaksista ja kaulan lihaksista
 
Kireys etupuolella vetää niskan ja selän lihakset venyneeseen tilaan, joka aiheuttaa jumin ja kivun tunteen.
 
Rintalihasten avaaminen auttaa pitkällä tähtäimellä tehokkaasti niska-hartian seudun kipuihin.
 
2. Älä venytä niskan ja selän lihaksia vaan vahvista niitä.
 
Vetoliikkeet selälle toimivat hyvin rintalihasten venyttelyn kanssa ja lihastasapaino paranee -- Selkä ei ole jatkuvasti venyneessä tilassa ja siksi kipeä.
 
Niskan lihasten vahvistaminen toimii puolestaan hyvin niskakipuun ja päänsärkyyn.
 
3. Älä unohda lantiota.
 
Sinun kannattaa keskittyä ehdottomasti myös lantioon koska se on kehosi keskipiste!
 
Kun lantio on tukossa ja tiukka niin se...
Jatka lukemista

Näin pääset eroon kroonisen kireistä ja tukkoisista takareisistä - ilman venyttelyä

Jul 29, 2021
Jos sinulla on jatkuvaa kireyden tunnetta takareisissä niin pelkkä venyttely ei ole ratkaisu. Itse asiassa on mahdollista, että se pahentaa tilannetta.
 
Kerron tässä kirjoituksessa jatkuvalle kireydelle syyn jota moni ei tiedä ja myös sen miten kireistä takareisistä pääsee eroon.
 
Yksi syy takareisien kireydelle ja jumitukselle voi olla, että pakaralihasten heikkous/toimimattomuus ylikuormittavat takareisiä.
 
Takareidet ja iso pakaralihas tekevät molemmat osittain samaa työtä eli lonkan ojennusta. Jos iso pakaralihas ei ole tarpeeksi vahva tai se ei aktivoidu kunnolla niin takareidet kuormittuvat tehdessään ekstrasti töitä kompensoidessaan pakaran toimimattomuutta. Tämä tekee takareisistä yliaktiivisia ja ne voivat tuntua aroilta ja siltä kuin niitä pitäisi venyttää koko ajan.
 
Takareidet ovat tässä...
Jatka lukemista

Miksi triathlonistilla on usein tukkoinen ja jäykkä lantio?

Jul 27, 2021
Tiedätkö triathlonistin, joka polkee ruosteisilla ja natisevilla ketjuilla kilpailusta toiseen läpi kauden?
 
Minä en.
 
Pyörästä pidetään ja on syytäkin pitää hyvää huolta. Etenkin jos haluaa urheilla ja harrastaa tavoitteellisesti. Sen sijaan monen intohimoisen harrastajan tärkeimmän välineen eli oman kehon ketjut ovat remontin tarpeessa.
 
No mitä ne kehon ketjut sitten oikein ovat ja mitä haittaa on niiden kireydestä?
 
Kehoa ympäröi 12 eri “ketjua”. Nämä ketjut ylläpitävät ryhtiä ja asentoa muodostaen kalvomaisen kolmiulotteisen verkoston joka ympäröi kaikkia lihaksia ja koko kroppaa. Yksittäinen toimimaton ketju voi aiheuttaa muutoksia myös muihin ketjuihin. Ja heittää näin ollen kehon pois tasapainosta.
 
Syvä ja pinnallinen etuketju koostuu mm....
Jatka lukemista

3 parasta vinkkiäni, jos haluat eroon jumisista takareisistä.

Jul 27, 2021
Tässä on 3 parasta vinkkiäni, jos haluat eroon jumisista takareisistä. Ota nämä heti käyttöön niin takaan, että saat hyviä tuloksia!
 
✅ 1. Aloita venyttely ETUREISISTÄ ja LONKANKOUKISTAJISTA (älä takareisistä)
Monilla tuntuu jumia ja kireyttä takareisissä. Pelkkien takareisien venyttely ei kuitenkaan auta. Usein etureidet ja lonkankoukistajat ovat lyhentyneessä tilanteessa kääntäen lantiota eteenpäin, eikä takareisillä ole enää tilaa venyä yhtään pidemmäksi.
 
✅ 2. Triggerit (pistemäiset ja heijastelevat jumit) pois pakaroista pallolla ja rullalla.
Nämä pitää saada pois pakarasta, että lihas voi toimia kunnolla.
Pakaroiden toimimattomuus ylikuormittaa TAKAREISIÄ sillä ne tekevät molemmat osittain samaa työtä eli lonkan ojennusta.
 
✅ 3....
Jatka lukemista

Totuus lantion liikkuvuusharjoittelusta - 10 min riittää

Jul 26, 2021
Mitä jos voisit saada helpotusta kireään ja tukkoiseen lantioon tekemällä vain pieniä muutoksia päivittäisiin rutiineihisi?
 
Kuulostaa ehkä liian hyvältä ollakseen totta.
 
Tämä on kuitenkin täysin mahdollista.
 
Sinun EI nimittäin tarvitse tehdä pitkää ja raskasta treeniä joka päivä.
 
Ongelma on se, että haluamme kaiken nopeasti ja monesti tämä johtaa siihen, että aloitetaan liian intensiivinen ja tiukka treeniohjelma.
 
Ensiksi tulee tuloksia ja tuntuu hyvältä, mutta sitten seinä tulee vastaan.
 
Paikat kipeytyvät.
 
Motivaatio katoaa.
 
Väsyttää ja turhauttaa..
 
Itse asiassa voit treenata paljon vähemmän ja saada parempia tuloksia.
 
Paras treeni on sellainen mikä tulee tehdyksi.
 
Tämä on fakta.
 
10 min...
Jatka lukemista
Close

50% Valmis

40 % alennuskuponki uusille asiakkaille

Mihin osoitteeseen voin lähettää alennuskupongin?

Antamalla sähköpostiosoitteesi liityt samalla sähköpostilistalleni. Voit poistua listalta milloin vain, eikä se velvoita sinua mihinkään. Tietojasi ei koskaan jaeta eteenpäin!